Veelgestelde vragen

Hieronder hebben we de meest gestelde vragen samengesteld. Staat uw vraag hier niet bij? Neem dan contact met ons op per telefoon (078-6201533), e-mail (info@vi-travel.nl) of chat met een van onze medewerkers (onderaan de pagina) en wij beantwoorden uw vraag zo snel mogelijk!

 

Online boeken en betalen

Hoe werkt het online boeken van een sportreis?

Via VI-Travel kun je jouw sportreis volledig online boeken. Alle onderdelen als type wedstrijdkaart, hotel, vlucht en optionele onderdelen zijn volledig op maat aan te passen. Zie het onderdeel ‘bestelproces’ op onze website voor een uitgebreide toelichting.

Kan ik de reisduur wijzigen?

Het is mogelijk om de duur van je reis te wijzigen in ons boekingssysteem. Uiteraard houden wij wel rekening met het tijdstip en dag van de wedstrijd in ons aanbod. 

Kan ik het aantal reizigers wijzigen?

Onze reizen gaan standaard uit van twee personen die een kamer delen. Indien je met meer of minder personen wilt reizen dan kun je in de eerste stap van het boekingsproces het aantal reizigers en de kamerindeling wijzigen. Als de groep groter is dan 9 personen neem dan contact met ons op. Wij zullen in dat geval een voorstel op maat voor jou maken.

Is het mogelijk om via VI-Travel een reis te boeken waarbij niet iedereen meegaat naar de wedstrijd? 

Ja, dat is zeker mogelijk. Neem contact met ons op en dan werken wij een voorstel op maat uit.

Hoe kan ik betalen?

Online betalen bij VI-Travel is eenvoudig, veilig en discreet. Betalingen verlopen via Buckaroo. Buckaroo is een Payment Service Provider (PSP). Als PSP maakt Buckaroo het webwinkeliers mogelijk om online betaalmethoden in hun webwinkel aan te bieden zodat de consument op een veilige en eenvoudige wijze de bestelling online kan afrekenen. Voor meer informatie verwijzen wij je naar het onderdeel ‘betalingsmogelijkheden’ op onze website.

Kan ik na boeking mijn sportreis nog annuleren?

Zodra je jouw reis hebt bevestigd en betaald, zijn alle onderdelen van deze reis direct ingekocht op jouw naam. Je kan daarom de reis dan ook niet zondermeer annuleren of wijzigen. Neem contact met ons op mocht dit het geval zijn, dan gaan wij voor je na wat de mogelijkheden zijn.

 

Offerte aanvragen

Ik boek liever niet online, kan ik ook persoonlijk advies krijgen?

Het is ook mogelijk om een offerte aan te vragen en vervolgens de reis te boeken. Stuur ons een mail, gebruik de chatfunctie of bel ons voor advies op maat. Vervolgens werken wij een voorstel voor jou uit. Indien je hiermee akkoord gaat kun je dit voorstel getekend retour sturen naar ons en zullen wij de reis gaan vastleggen.

 

Prijs en beschikbaarheid

Welke kosten komen er nog bij de prijzen die op de site staan vermeld?

De op de site vermelde prijzen zijn de prijzen per persoon, er van uitgaande dat je met twee personen afreist en een kamer deelt. Aan deze standaard reis kun je verschillende onderdelen toevoegen/wijzigen (ander type entreebewijs, alternatieve vlucht en/of hotel). De eventuele meerprijzen van de gekozen wijzigingen worden zichtbaar tijdens het boeken van de reis. VI-Travel rekent geen administratiekosten.

Hoe komt het dat de prijzen van de reizen niet vast staan?

De prijzen en het aanbod van vliegtickets en hotels kunnen letterlijk per minuut wijzigen. Luchtvaartmaatschappijen bepalen de prijzen aan de hand van het aantal verkochte stoelen, hierdoor verandert de prijs als het aantal beschikbare stoelen afneemt. Ook hotels werken vaak met dit systeem waardoor de prijzen fluctueren. Op onze website worden de prijzen aangepast, waardoor je altijd de actuele prijs op onze website vindt. Het kan echter voorkomen dat tijdens het online boekingsproces blijkt dat de prijs van een vlucht of hotel is gewijzigd waardoor de prijs van de reis ook wijzigt. Indien je een gekozen arrangement boekt ben je, na bevestiging van ons per e-mail, uiteraard verzekerd van het tarief.

Maakt het uit hoe ver van te voren ik een reis boek?

Ja, omdat normaal gesproken de prijzen van vluchten en hotels stijgen, loont het om zo vroeg mogelijk jouw reis vast te leggen. Daarnaast loop je het risico dat een wedstrijd is uitverkocht als je kort van te voren wilt boeken.

Hoe kan het dat alle reizen een verschillende prijs hebben?

Voor vrijwel elke reis geldt een verschillende prijs, deze prijs is te verklaren aan de hand van de verschillende onderdelen waar jouw reis uit opgebouwd is - te weten vlucht, hotelovernachting en wedstrijdkaart. De prijzen van deze onderdelen kunnen per (wedstrijd)dag verschillen.

Is BTW inbegrepen bij de reizen?

Onze prijzen zijn altijd totaalprijzen. Op reizen naar het buitenland is geen BTW van toepassing die wij door dienen te belasten.


Vlucht

Mag ik bagage inchecken?

Vrijwel alle luchtvaartmaatschappijen brengen kosten in rekening op het moment dat je ruimbagage mee wilt nemen, vandaar dat wij hier een toeslag voor moeten rekenen. Gezien de korte reisduur van de meeste sportreizen adviseren wij om kosteloos handbagage mee te nemen.

Hoeveel handbagage mag ik meenemen?

Dit verschilt per luchtvaartmaatschappij dus check dit op de website van de betreffende maatschappij of neem contact met ons op als je hier vragen over hebt. Let er op dat je slechts een beperkte hoeveelheid vloeistoffen in jouw handbagage mag hebben.

Van welke luchthavens kan ik vliegen?

Dit is afhankelijk van de bestemming. In ons boekingssysteem kun je een keuze maken uit de beschikbare mogelijkheden.

Kan ik zelf mijn vertrektijden kiezen?

Ja, wij houden wel rekening met het aanvangstijdstip van de wedstrijd. Let er op dat bij vluchten naar Engeland een tijdsverschil van 1 uur geldt waardoor je ongeveer op dezelfde tijd aankomt als dat je vertrekt.

Kunnen vluchten en namen van reizigers na een definitieve boeking gewijzigd worden?

Ja, dat kan. De kosten voor het wijzigen van een ticket zijn echter voor eigen rekening. Nagenoeg alle luchtvaartmaatschappijen hanteren, afhankelijk van de voorwaarden, 100% annulering- / wijzigingskosten. Dit betekent dat in veel gevallen een geheel nieuw ticket moet worden aangeschaft. Indien je niet de namen volgens paspoort hebt ingevoerd tijdens het boeken en deze later wilt wijzigen dan zal de luchtvaartmaatschappij hiervoor kosten in rekening brengen.

Wat betekent een reis op basis van 'eigen vervoer'?

Op onze site bieden wij bij de meeste bestemmingen de mogelijkheid om een volledige reis inclusief vlucht te boeken of om een reis op basis van eigen vervoer te boeken. Als je kiest voor eigen vervoer, dan is het vervoer naar de speelstad niet inbegrepen. Dit dien je in dat geval dus zelf in te boeken.


Hotel

Welk hotel zit standaard opgenomen in de reis?

Onze reizen gaan standaard uit van een tweepersoonskamer in een driesterrenhotel.

Kan ik een ander hotel boeken?

Tijdens het online boeken krijg je een keuze uit diverse hotels. Een eventuele meerprijs staat achter de betreffende hotels vermeld. Je kunt hier ook een keuze maken voor het bijboeken van ontbijt.

Waar ligt mijn hotel?

Wij bieden een groot aantal hotels aan, verdeeld over de gehele stad. Uiteindelijk kun je zelf een keuze maken voor de locatie. Bij sommige reizen bieden wij een keuze uit een centraal gelegen drie- of viersterrenhotel waarbij wij gebruik maken van enkele vaste hotelpartners.

 

Wedstrijd(kaart)

Waar zit ik in het stadion?

Dit verschilt per club. Onze standaardreizen gaan uit van kaarten aan de korte zijde van het stadion. Wij bieden echter voor veel clubs diverse mogelijkheden aan om een upgrade te nemen naar nog betere plekken in het stadion. In het online boekingssysteem kun je deze keuzes terugvinden en selecteren.

Zitten wij naast elkaar in het stadion?

Als je met twee of drie personen op reis gaat, zit je gegarandeerd bij elkaar. Vanaf groepen van vier personen doen wij uiteraard onze uiterste best om plaatsen naast elkaar te verzorgen alleen kunnen wij dit niet garanderen. Sowieso zorgen wij ervoor dat in dat geval niemand alleen komt te zitten.

Wanneer ontvang ik de entreebewijzen?

Dat verschilt per club en wedstrijd. Het kan zijn dat wij zogenaamde e-tickets krijgen. Deze worden per mail verzonden. Je kan deze printen en bij het stadion laten scannen. Het kan ook zo zijn dat wij de kaarten klaar leggen bij de receptie van het hotel. Bij sommige clubs kun je de entreebewijzen ophalen bij het stadion.

In de reisbescheiden die wij voor vertrek per mail versturen staat beschreven wat in jouw geval van toepassing is.

Is het mogelijk om losse tickets bij jullie te bestellen?

Door onze directe samenwerking met de clubs, waar wij hotel en wedstrijdtickets inkopen om zwarthandel tegen te gaan, kunnen wij uitsluitend arrangementen aanbieden. Deze kunnen wij volledig op maat maken. Je hebt daarbij de keuze uit wedstrijdticket, hotel en vlucht óf wedstrijdkaart en hotel.

Wanneer zijn de speeldag en het aanvangstijdstip van voetbalwedstrijden definitief?

Dit verschilt per land. In Spanje en Italië wordt de dag en het tijdstip tijd vaak pas vier weken voorafgaande aan de wedstrijd bekendgemaakt. Omdat de wedstrijd in de meeste gevallen op zaterdag- of zondagavond wordt gespeeld bieden wij in eerste instantie driedaagse reizen aan (zaterdag-maandag). In Engeland en Duitsland zijn de speeldatum en aanvangstijdstip in de meeste gevallen circa zes weken voor de speeldatum definitief. Zodra de wedstrijddag bekend is passen wij onze website aan en kun je eventueel een reis boeken met maar één overnachting.

Wat gebeurt er als een wedstrijd wordt verplaatst?

In verband met televisierechten, bekertoernooien of door onvoorziene omstandigheden bestaat de mogelijkheid dat de wedstrijd op een andere datum of tijdstip wordt vastgesteld. In ons boekingsproces  bieden wij  je de mogelijkheid om het premium pakket te boeken. Als je hiervoor kiest dan ben je gedekt bij eventuele wedstrijdverplaatsing. In het geval een wedstrijd wordt verplaatst naar een buiten de reisduur gelegen moment, dan zorgen wij ervoor dat de reis zo wordt aangepast dat je de wedstrijd wel kunt zien. Alle wijzigingskosten komen in dat geval voor rekening van VI-Travel. De kosten voor het VI Premium Pakket bedragen € 35 per persoon.

 

Reisbescheiden

Wanneer ontvang ik mijn reisgegevens?

Uiterlijk 10 dagen voor vertrek (als het wedstrijdtijdstip definitief is vastgesteld) ontvangt je per e-mail de reisbescheiden van ons.

Wat staat er in deze reisbescheiden?

Hierin staat alle noodzakelijke informatie over je sportreis. In de reisbescheiden staan de volgende onderdelen toegelicht: - Vluchtinformatie met instructie om online of op de luchthaven in te checken. - Hotelinformatie met instructie om in te checken. - Wedstrijd- en kaartinformatie. - Noodnummers waarop wij buiten kantooruren in geval van nood beschikbaar zijn. - Routebeschrijving vanaf het vliegveld naar je hotel en vanaf het hotel naar het stadion. - Algemene informatie over de stad, het stadion en de club.

 

Verzekeringen

Welke verzekeringen kan ik via VI-Travel afsluiten?

Je kunt via ons een annulerings- en/of reisverzekering afsluiten.

Kortlopende annuleringsverzekering:

Een annuleringsverzekering biedt dekking als je reis niet doorgaat door o.a. ziekte of overlijden van naaste verwanten of voortijdig moet worden afgebroken. Deze geldt voor vertrek én tijdens uw reis. Je bent daarmee beschermd tegen de kosten van annulering en ongebruikte reisdagen.

Kortlopende reisverkering:

Wie reist, wil vrijheid. Ontspanning. Nieuwe ervaringen opdoen. Soms zijn dat niet de ervaringen die je verwacht. Dan is het prettig als je kunt terugvallen op een goede reisverzekering. 

 

Groepsreis

Kan er naast het bezoeken van de sportwedstrijd voor onze groep/zakelijke relaties een programma samengesteld worden?

VI-Travel kan voor groepen een compleet programma op maat samenstellen. Reisbegeleiding, vervoer ter plaatse, lunch en diner, hospitalitymogelijkheden in het stadion, je kunt het zo gek niet bedenken of VI-Travel kan het bieden.

 

Aanbod competities/clubs

Kan ik ook wedstrijden naar wedstrijden van competities of clubs boeken die niet op de site staan?

De op de website aangeboden arrangementen zijn de meest populaire sportreizen. Als je specifieke wensen hebt neem dan contact met ons op zodat wij de mogelijkheden kunnen uitzoeken.